Anna vagyok és poli

Anna vagyok és poli

Miközben a férjem randizik

2020. február 05. - Vas Anna

girl-2934257_1920.jpg

Miután felállítottuk a saját szabályrendszerünk, és kinyitottuk a házasságunk, természetesen nem csak én kezdtem el randizni, hanem András is.

Első lépésben regisztrált a facebook-ra. (Igen, ekkor 2017-et írtunk és neki korábban sosem volt fb oldala. Látjátok milyen hasznos dolgokat hoz a poliamoria az életünkbe? )  Úgy volt vele, hogy megkeresi azokat a nőket, akikkel a monogámi tizenegy éve alatt találkozott és úgy érezte, lehetett volna több is.

Aztán második lépésben letöltötte a Tindert. A negyedik profil, ami szembejött vele az online húspiacon a húgomé volt. Avagy az univerzumnak igenis van humorérzéke. Teljes pánik lett rajtunk úrrá:

Húzd balra, húzd balra!

Oké, balra húztam, de ha én láttam őt, akkor vajon ő is látott engem???

(nem látta, de ezt csak életem első családi coming outja után tudtuk meg)

Aztán volt egy pár banális randija. A netes társkeresés egyikünknek sem lett a kedvence. Viszont legalább ezt is kipróbáltuk. Eleinte nagyon furcsa volt mikor randizni ment. Izgultam érte. Szurkoltam, hogy jól sikerüljön. Ezen a ponton még egyáltalán nem voltam féltékeny. Inkább csak különös volt Nélküle lenni itthon. Mindig megvártam ébren, ahogy ő is engem. Viszont egyre csalódottabb lett. Túl sok kudarc érte.  Összegabalyodott néhány nővel, de ezek a kalandok nem adtak neki igazán semmit. Azon agyalt, hogy az etikus-nonmonogámia neki való-e, vagy csak egy vakvágány. Szerencsére az egyik randipartnere behívta egy titkos fb csoportba, ahol több száz poli ember várt ránk a virtuális térben. Mi addig nagyon egyedül voltunk minden problémánkkal és kérdésünkkel. Hirtelen nyílt ki a világ. Kiderült, hogy vannak más ufók is, hogy ami nekünk gondot okoz, az másnak sem egyszerű. Leginkább az számított viszont, hogy végre volt kivel erről az egészről beszélgetni. András belevetette magát ebbe az új közösségbe. S hamar meg is ismerkedett egy gyönyörű nővel, aki elképesztően impulzív. Magas, vékony, hiper-érzékeny. Sok szempontból az ellentétem. S egyik este Vele indult találkozni:

Mennyire más is ez. Mikor végre valaki olyannal találkozik, aki számít. Amíg a gyerekekkel van feladatom könnyű lekötni magam. De mikor 9-kor már mindketten alszanak, hirtelen nem tudom mit csináljak. Járkálok fel-alá a házban. Ez a néhány óra énidő, aminek úgy szoktam örülni, most végtelenül hosszúra nyúlik. Először merül fel bennem a kérdés, hogy jó döntés volt-e ez? Még mindig nem vagyok féltékeny, de érzem, hogy ennek tétje van. Éjfélkor ágyba bújok. Talán el is bóbiskolok kicsit, de rögtön felébredek, mikor megjön. Elémegyek. Nagyon kíváncsi vagyok. Mosolyog:

  • Na, mi volt? -kérdezem – Csókolóztatok? – Magához húz, megölel
  • Aha – feleli
  • És jó volt?
  • Nagyon! Hát még eljutni odáig! – nevet, megcsókol, aztán a fülembe súgja, nagyon gyengéden, hogy: - Köszönöm!

A szemébe nézek és ragyog. Úgy igazán ragyog, ahogy az ember egy valódi első csók után szokott. Megérkezett. S azóta is hálás nekem ezért a szabadságért.

(Én pedig még mindig nem vagyok féltékeny, de leszek.  Nem erre a nőre, egy másikra, és csak hónapokkal később. – de ez már egy másik történet)

A fotó csak illusztráció, forrás pixabay.com

A bejegyzés trackback címe:

https://poliamor.blog.hu/api/trackback/id/tr4815459738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Josagos 2020.02.06. 12:40:58

Ez érdekes. Magunkat ufónak gondoltam, de kiderült, hogy van más is.

Örömhernyó 2020.02.06. 13:55:13

A párcserét, közös négyest, gruppenszex partyt még megértem, cuckold témát. Volt is benne részem sokszor, szórakoztattam férjezett nőket a férjük jelenlétében, beleegyezésével. De ezt a poliamor dolgot nem értem. Randi? Ne már! Felnőttek vagyunk, hagyjuk már ezeket a felesleges köröket!
Elhiszi valaki, hogy két emberbe lehet szerelmes egy személy? A párkapcsolatok, házasságok többségében két ember közt sincs szerelem pár év után. Megszokás van, amit maguknak szerelemnek hazudnak. Meg van vágy más iránt. De az is vágy, nem szerelem. Poliamória? Szerintem ez nem létezik, csak nyitott kapcsolat.

athenee 2020.02.06. 14:00:52

Testveri szeretet maradt koztetek es egyutt maradtok, hogy a gyerekeket egyutt neveljetek. Ha szeretned a ferjed (es o szeretne teged viszont), akkor feltekeny lennel. Addig fog ez mukodni, amig valamelyikotok szerelmes nem lesz, es akkor ujra monogam akar lenni. Valoszinuleg a ferjed lesz az, mert sajnos a korral a nok eselyei jelentosen romlanak. Egyedul fogsz maradni, a ferjed meg ujra monogam lesz, te meg asszisztalsz ehhez, hogy kozben megalazod magad naponta. Furcsa.

BiG74 Bodri 2020.02.06. 14:46:16

Kit megérteni nem tudsz, alázd, korhold, s ha lehet semmisítsd meg. Mindezt az ő érdekében, mert valójában téged nem érdekel. Csukd be az ajtót, bár nem kopogtatott rajt senki, csak épp kiláttál egy pillanatra.

exilis 2020.02.06. 15:34:51

Szép dolog, bár férfiként borítékolható a szopacs, mert amíg az átlagos asszonyka 5 perc alatt 1000 kormolásra jelentkező úriembert talál, addig az átlagos külsejű férfi vért izzad, amíg talál egy igénytelen bigét, aki több szinttel alatta van, hiszen vele egy szinten lévő nő rá sem néz egy átlagos, házas férfira ha csak szexet akar, hiszen arra talál jóképű sunátort is.

Örömhernyó 2020.02.06. 15:40:42

@BiG74 Bodri: Nem biztos, hogy a kommentezők látják rosszul, értik féle

Örömhernyó 2020.02.06. 15:49:48

@exilis: Ez így igaz, nőként ezerszer könnyebb partnert találni, akár a saját szint felettit is.

@BiG74 Bodri: Simán lehet szeretet, megszokás a pár tagjai közt. A legtöbb kapcsolat eljut erre a szintre 5-7 év alatt. Ebben semmi sértő nincs. Ez a tapasztalata a legtöbb embernek. És ilyenkor már nem is fáj annyira a másik félrelépése, nincs már meg a kizárólagosság igénye. Lehet ezt úgy is felfogni, hogy a pár tagjai megértek erre, nem korlátozzák egymást. Meg lehet szörnyűlködni, hogy ez az erkölcsi fertő.
Én több középkorú párnál voltam harmadik, a nő örömére, csak ők ezt nem poliamóriának, hanem hármasszexnek hívták és nem mind ragaszkodott a hosszas randizáshoz a szex előtt. Én a poligámiát meg tudom érteni meg a többesszexet is. De a poliamóriát nem. Ez egy nyitott házasság. Ennyi. Most erre kár kitalálni egy új szót.

BiG74 Bodri 2020.02.06. 16:01:57

@Örömhernyó:
Az ám, de korrekten is nyilvánítottál véleményt, jobbára a csomagoláson vitatkozva, nem a tartalmon.

Borzasztó Károly 2020.02.06. 17:47:44

@exilis: manapság az átlagos nő kormolására jelentkezők között tuti, hogy nagyon sok a jóval idősebb. Az átlagos külsejű férfi pedig inkább találhat magának akár sokkal fiatalabbat és persze csinosabbat is..

Tisztességes Természettudomány 2020.02.06. 18:55:51

Nem tudom, hogy a másik fél mással való hancúrozásának tudata valahol belül fáj-e még, vagy már nem.
Akár fáj, akár nem, egyik helyzetben sem szeretnék lenni.

pangea 2020.02.06. 19:22:02

Es köztetek meg van szex?

moonshadow 2020.02.06. 19:26:19

Kb. 100 x dug6 a "poliamor" nő, mire a "poliamor" férje egyszer.
Jó üzlet! :DD

K.Peter_85 2020.02.06. 21:34:36

Egy dolgot irigylek a szerzőtől. Hogy tud ilyen rövid mondatokat írni. Sajnos, én mindig túl sok tagmondatot írok. Csapongok a gondolatok között. Ezért alacsonyabb IQ-val nehezebb követni a gondolatmenetem. Az a fránya szövegértés, ami szarul megy az átlagjúzernek.

De most megpróbáltam. Mégiscsak tudok rövid mondatokat írni! Köszönöm poliami! Már csak egyet kell gyakorolni. A tőmondatokat. Gyors egymásutánban. Hogy értse mindenki. Hátha sikerül ez is.

Písz & Láv & Hepinessz!

Almandin 2020.02.06. 22:21:03

@Örömhernyó: Pedig létezhet az, hogy valaki több személyhez is vonzódik egy időben. Monogámoknál se ritka, csak náluk legfeljebb megáll fantáziálásnál a dolog, nem lesz szex. Azt meg nem értem, miért furcsállod, hogy felnőtt emberek se ugranak azonnal az ágyba valakivel megismerkedés után. Ez nem prosti-kuncsaft kapcsolat, ahol vesz valaki egy szexuális szolgáltatást, hanem emberi kapcsolat. Emberfüggő is, van, akinek könnyen megy az ágyba bújás olyannal is, akit csak néhány órája ismer, másnak kell egy kis idő, amíg beengedi az intim szférájába a másikat.

Almandin 2020.02.06. 22:24:20

@athenee: Érdekes, sok mai és régi kultúrában működött a poligámia, attól, hogy új nőt vett magához egy férfi, általában még a régi nővel is közösült.
Azt hiszem, sokan túlértékelik a lángoló szerelmet. Pedig az nincs mindennap, nem élünk folyamatos lángolásban. Nemi igényeink meg vannak.

Ferenc Laszlo. 2020.02.07. 00:09:45

"még mindig nem vagyok féltékeny, de leszek."

Hát persze. Nagyon trendi, meg mittudoménmi, aminek nevezitek.
De tudod, mégiscsak a végén ez a sok trendi és nagyon felvilágosult jön a magamfajta régimódi pszicho gyógyítóhoz.
10 ezer feletti óradíjért.

Meggyógyítunk.
Ha neked érdemes megbetegedni, a saját butaságod miatt.

Örömhernyó 2020.02.07. 06:48:42

@Almandin: Akikkel én voltam, azok szexpartnert kerestek, mert amúgy együtt éltek,
Volt egy vidéki pár, akik nagyon akartak randizni velem. Kávézgatások, közös programok. Kiderült, hogy a pasas mániája volt, hogy valaki előtte hágja meg az asszonyt (3 közös gyerek, a nő senkivel nem volt soha a férjén kívül), a nő meg húzódozott. Ezért kellett volna randizni. Nekik a kis falujukban semmi programjuk nem volt, gondolom ki akartak szakadni a nihilből, amiben éltek és a nagyvárosi fiatal sráctól várták a szórakoztatást. Nem voltak túl érdekes emberek. Pár szex után le is építettem őket.

A többség boldog a párjával, vagy legalábbis nem annyira boldogtalan, hogy mással lelépjen. Van közös gyerek, közös lakáshitel, senki se akarja újrakezdeni a nulláról 40 évesen. Tudják, hogy hiába találnak új partnert, mindenkinek van reggeli szájszaga, mindenki fingik, mindenkinek vannak hülyeségei, az új partner íze is más, hozzá kell szokni, meg le kell nyelni, hogy őt is dugta már valaki előtte 10+ évig, és senki sem tud 5-7 év után is lángolva szeretni, meg érdekes maradni. És ezért megegyeznek, hogy legalább a szexet változatossá teszik. Ezt teljesen megértem. De a randizós butaságot nem. Amikor 35-40 éves emberek randiznak, akkor én fogom a fejem. Eljátsszuk, hogy tudunk késsel-villával enni, nem engedjük el a fingot az éttermi asztalnál, a férfi költ egy kisebb összeget minden randin, hogy a nő lássa, hogy törődik vele? Ez számomra huszonévesen is kellemetlen volt.
30 év felett két mondat után tudom, hogy akarok-e szexelni az illető nővel. És ha ő körülményeskedik, akkor nem lesz szex. Nálam a hosszútávú kapcsolatok is szexuális vonalon kezdődtek, nem randizással, meg ismerkedéssel. Első találkozáskor minimum szenvedélyes csókolózás, egy hét múlva szex. Ez volt huszonévesen is, negyven felé közeledve biztos nem fogok cukrászdában megértően kakaót kevergetni, tortát tolni a pofámba kisvillával, meg ezoterikus butaságokat hallgatni, csak hogy muffhoz jussak.
Aki 40 évesen is úgy randizik, mint egy szűz kiskamasz, azzal nem tudok mit kezdeni.

Örömhernyó 2020.02.07. 06:57:49

@Almandin: Ezzel teljesen egyetértek. A poligamiát teljesen megértem és a sorozatos monogamiát is (tehát amikor egyszerre egy partnerrel vagyok, de mondjuk 2 évente újjal). Régi partnerrel szexelni teljesen normális akkor is, ha az új már megvan. De a poliamória egy vicc. Ugyanis az azt jelenti, hogy egyformán lángolva szerelmes egy ember több partnerbe is. Pedig hát a többség még abba se lángolva szerelmes, akivel együtt van. Ez természetes 5-7 évvel a kapcsolat kezdete után.

2020.02.07. 07:58:33

@Örömhernyó:
Nem azt jelenti, hogy egyformán. Azt jelenti, hogy mindegyik kapcsolat érzelmi alapú (is).

Egyébként nem voltam és nem is akarok lenni poliamor kapcsolatban, de volt már, hogy többe voltam szerelmes, és nem, nem csak vágy volt, el tudom különíteni.

moonshadow 2020.02.07. 08:11:10

@Almandin: "Pedig létezhet az, hogy valaki több személyhez is vonzódik egy időben. Monogámoknál se ritka, csak náluk legfeljebb megáll fantáziálásnál a dolog,"
Szerintem az érzelmi intelligencia fejlődésének egyik állomása, amikor kifejlődik az a képeség, hogy amikor látom, hogy valakivel kialakulhatna valami, de mivel már van párom, és tudom, hogy ez őt rosszul érintené, a felismerést követően leépítem ezt az induló lehetőséget, hogy ne bántsam meg a partnerem.
A poliamoria számomra ego problémának tűnik, olyan mint amikor egy kisgyerek mindig mást szeretni mint ami van.
Szerintem a poliamoriában az egyik fél mindig szenved éspedig az akinek nincs éppen kapcsolata.
Mivel a nőknek elég egyet füttyenteniük, hogy megdugják őket, a férfiaknak meg ehhez kemény udvarlási munkát kell befektetni, úgy gondolom, hogy itt a szenvedő fél általában a férfi.

2020.02.07. 09:31:41

@moonshadow:
"Mivel a nőknek elég egyet füttyenteniük, hogy megdugják őket, a férfiaknak meg ehhez kemény udvarlási munkát kell befektetni, úgy gondolom, hogy itt a szenvedő fél általában a férfi."

Inkább csak a rövidtávú kapcsolatokra igaz ez, tartós kapcsolatban nem jobbak az esélyeik a nőknek. A poliamor kapcsolatok pedig tartós kapcsolatok, csak egyszerre nem egy, hanem több van. Tehát szimpla nyitott házasságban, ahol alkalmi kalandok vannak, denincs érzelmi elköteleződés másfelé, valóban garantált, hogy ha mindkét fél hasonló szintű vonzerőben, akkor a férfi fog szenvedni. Poliamor kapcsolatban ez nem biztos. Bár a cikk félrevezető, mert amely esetet leír, az lehet egy tartós kapcsolat kezdete, de lehet egy szimpla dugás is, tehát lehet, hogy hiába nevezik poliamornak, valójában nem is az.

2020.02.07. 10:10:49

@#szájbergyerek#:
"Egy igazi "poliamor" nő még azt is engedné, hogy a férjecskéje a húgával is "randizzon", ha ahhoz van kedve. Úgy látszik, ez már nincs benne a "szabálykönyvükben". "

Hát nekem egyértelműen az jött le, hogy nem a posztolót zavarná, ha a férje a húgával randizna, hanem attól paráztak, hogy a húga megtudja, hogy milyen életmódot élnek.

Vas Anna 2020.02.07. 10:16:31

@Zabalint: Pontosan. Köszönöm. (Amúgy a férjem másik kapcsolata két éve tart, az én szerelmem öt hónapja)

Vas Anna 2020.02.07. 10:17:56

@pangea: Igen. Szoktunk szeretkezni a férjemmel :) És nagyon, de nagyon szeretek vele így is együtt lenni

Vas Anna 2020.02.07. 10:23:13

@BiG74 Bodri: Én nem tudom és nem is akarom külön választani a testem a lelkemtől. Nem szoktam cukrázdában sütikét enni :) Ennél jóval kreatívabb mind a két párom. Viszont a férjemmel is és Kornéllal is sokkal mélyebb a kapcsolatunk a puszta testiségnél. De ami igazán számít, az az etikusság. Valójában Te és én nem is különbözünk olyan sokban. Arról meg teljesen fölösleges vitatkozni, hogy szerelmes vagyok-e mind a kettőjükbe, ezt ugyanis csak én érzem, te meg vagy elhiszed nekem, vagy nem. De köszönöm a megosztásaid. Érdekes volt olvasni őket

MinekEz 2020.02.07. 11:10:14

Nagyon furcsa ilyen megoldásokról olvasni. Én azt gondolom, hogy minden ilyen felállásban valamelyik fél sérül. Mert minél többen kerülnek képbe, annál többféle igény lesz. Egyre kisebb az esély, hogy mindenki pont ugyanazt akarja. Pl. az új szerzemény idővel nem heti 2 randit akar, hanem 3-at, vagy 5-öt. Miért nem alszol ott? Miért csak egyszer? Stb.

Sajnos én is hasonló cipőben járok, de én nem lennék ilyesmire nyitott. Egy közös háztartás plusz gyereknevelés melletti kapcsolat soha nem fogja tudni felvenni a versenyt egy kötöttségek mentes kapcsolattal. A külső partner mindig készülni fog a randikra, mindig a legjobb arcát mutatja, nem kell a közös gondokat megoldani. A nő is lélekben vágyakozik rá, szintén készül, az együtt töltött idő csak róluk szól. Ennek a végeredménye garantáltan jobb élmény, mint a normális partnerrel töltött idő.

Az otthont biztosító fél meg unalmas, vele kell átrágni ki mikor hurcolja a gyerekeket, stb. Mindig ott van, nem "izgalmas", hanem egy tök természetesnek vett bútordarab.

Én azt gondolom, hogy ha valaki nem elégedett azzal ami van, akkor menjen. Vállalja a döntése összes következményét, ne fél megoldásokat találjon ki. Mert ezekben előbb vagy utóbb mindenki sérül.

Nevem Senki Most 2020.02.07. 11:49:57

A helyzet az, hogy mindenki éljen úgy, ahogy akar, ha ezzel nem bánt másokat vagy sért törvényt.
A kulturált vélemény nyilvánításnak van helye, de a fikázásnak nincs.

Almandin 2020.02.07. 12:56:12

@Ferenc Laszlo.: Érdekelne a véleményed, mert egy pszichológus nézőpontjából egész más a rálátás a helyzetre. Jó lenne, ha írnál arról, milyen problémákat okozott a helyzet az ebben élő pároknak és mi a konklúziód (bár azt látom, hogy ellenzed a nem monogám kapcsolatokat).
Jómagam sokáig azt hittem, hogy a legjobb a monogámia. El tudtam régen is fogadni a poligámiát, mert sokat olvastam más korok, más kultúrák szokásairól, és láttam, sokféle lehetőség létezik ezen a téren. Én is monogámiában éltem eddigi kapcsolataim során, de azt tapasztaltam, hogy rengeteg a buktatója. Én még vettem volna a bukkanókat, de a másik nem. A legtöbb monogám kapcsolat a monotónián bukik el. Sokan nem bírják, hogy ugyanaz a partner évtizedekig. Az a monogám kapcsolat bírja halálig, ahol mindkét fél nagyon gondosan ápolja a kapcsolatot (vagy összeszorított foggal kibírják). Vagy a kapcsolat elején meghal valamelyik. A mai világban rendkívüli kommunikációs képesség és a társ nagyfokú szeretete kell ahhoz, hogy 30-50 évekig jól (nem rosszul) működjön egy kapcsolat.

Almandin 2020.02.07. 13:05:15

@Örömhernyó: Én azt látom, hogy téged egyáltalán nem zavarna, hogy a párod világnézete, gondolkodása alapjaiban eltér a tiédtől, ezért csupán a testi oldalára alapozol egy kapcsolatot. Emiatt nem is érted, hogy másoknak a lelkiek is fontosak, emiatt randiznak. Te szerintem csak szexuális használati tárgyaknak tartod a partnereidet, a gondolataik nem érdekelnek. Elég sivár egy világnézet ez nekem.

#szájbergyerek# 2020.02.08. 08:59:53

@Zabalint:
Ja igen, aztán mégis volt egy "családi coming out" jelentsen az bármit is.

Im just here for the comments 2020.02.14. 17:22:45

@#szájbergyerek#: azt jelenti, hogy elmondták a családnak, hogy másokkal is randiznak.

Lorrh 2020.09.24. 09:30:41

@Vas Anna: Szia, te voltál ma reggel a Balázséknál a rádió1-en?
Egy Anna nevű nő nagyon értelmesen fejtette ki a véleményét, mutatta be a poliamor életüket
süti beállítások módosítása